Odjazd poc. 66330 z Lipowej Śląskiej.



Budynek stacji w Lipowej Śląskiej.



Widok w kierunku Nysy, z Lipowej Śląskiej...



...i na perony.



Gdzieś tu zaczynała się linia w kierunku Szydłowa.



Ciężko jest odnaleźć starotorze, bo równolegle ze sobą idą dwie drogi polne. Jednak dzięki późniejszym odkryciom wiem że tor szedł tą drogą na której stoje. W oddali widoczna stacja Lipowa Śląska.



To właśnie ta druga droga.



Jeszcze bardziej niepeny byłem jak zobaczyłem ten biały słupek, który mógł być od jakiegoś wskaźnika.



Tutaj wszystko się wyjaśniło. Pierwszy przejazd za stacją Lipowa Śląska, widać szyny zalane asfaltem.



Widok z przejazdu na starotorze w kierunku Lipowej.



I w kierunku Osieka (Szydłowa)



A tu już zza przejazdu w kierunku Lipowej.



I znów w kierunku Osieka.



Jakieś 2 kilometry dalej, widok w kierunku Lipowej.



I widok w Kierunku Osieka.



Tutaj tor najprawdopodobniej szedł lewą drogą, i dalej prosto z lewej strony drogi na której stoję. Widok w kierunku Lipowej.



Gdzieś tu znajdował się pewnie przystanek Osiek Grodkowski, i dalej szlak w kierunku Radoszowic.



A tędy szedł tor w kierunku Lipowej.



A to pewnie był przejazd. Betonowe płyty i resztki tłucznia.



Tor szedł gdzieś za tym budynkiem.



Oraz za tym.



I za tym. Za budynkiem widoczne lampy, czyżby dawna rampa lub peron ??



Tu już nie mam złudzeń, widoczna łata asfaltu wskazuje wyraźnie gdzie był przejazd.



Kolejne zdjęcie w/w przejazdu, po lewej widoczny słupek (hektometrowy??).



I sam słupek, niestety żadnych kilometrów na nim nie stwierdziłem.



Tu dość wyraźnie widać którędy szedł tor, kierunek Lipowa.



Tu już tak tego nie widać, kierunek Radoszowice.



I jeszcze jeden widok na tor w kierunku Lipowej.



I w kierunku Radoszowic.



I jeszcze raz sam przejazd.



A pare metrów za przejazdem, w kierunku Lipowej znajduje się taki oto przepust.



Jeszcze jedno ujęcie przejazdu.



I jeszcze jedno ujęcie, kobieta w pomarańczowej kurtce znajduje się w tym momencie dokładnie na przejeździe (to dla tych co chcieliby się tam wybrać).



A tu już na przejeździe za Radoszowicami, a przed samą tabliczką informującą że jestem w Graczach. Widok w kierunku Graczy.



I widok na ten sam przejazd w kierunku Radoszowic.



I jeszcze raz przejazd w kierunku Graczy. Widoczne plamy asfaltu.



Stacja Gracze. To naprawde nie jest czarno-białe zdjęcie ;)



A winna tego zapylenia jest kopalnia bazaltu. Na zdjęciu wagony podstawione do kopalni w oczekiwaniu na załadunek.



Kolejne zdjęcie kopalni.



I jeszcze jedno.



Kolejne prawie czarno-białe zdjęcie stacji Gracze.



Brukowany dojazd do stacji.



I jeszcze budynek stacyjny od drugiej strony.



Pewnie dawny szalet :) Obecnie zaadoptowany na mały magazynek.



I jeszcze jeden budyneczek z czerwonej cegły.



I kolejny (pewnie zbudowany jako budynek mieszkalny dla naczelnika stacji ??).



Ciekawy wagon jako kolejny magazynek.



Szyna wykorzystana jako słupek.



Na tym koźle oporowym kończy się obecnie dawna linia Szydłów-lipowa Śląska.



A tutaj linia dalej biegła w kierunku Radoszowic.



Koniec lini, wskaźnik W4 i kozioł oporowy.



Kolejne nietypowo wykorzystane szyny.



Dokładnie widać że tu był kiedyś przejazd.



Kopalnia i stacja z oddali.



I jeszcze jedno takie zdjęcie.



Ciekawa tablica. Wynika z niej że droga jest na 2 godziny dziennie zamykana.



I kolejna bardziej szczegółowa (choć na zdjęciu troche nieczytelna).



Pierwszy przejazd za Graczami, widok w kierunku Szydłowca.



I widok w kierunku Graczy. Widoczny rozjazd prowadzący na tory do kopalni.



Widok na w/w przejazd.



Przejazd zaraz za Molestowicami, widok w kierunku Graczy.



Jak wyżej tylko w kierunku Szydłowca.



Przejazd za Szydłowcem, widok w kierunku Niemodlina.



I ten sam przejazd, widok w kierunku Graczy. Gdzieś z prawej strony znajdował się przystanek Szydłowiec Śląski.



Widok na sam przejazd.



Budynek stacyjny w Niemodlinie.



I ten sam budynek od strony torów.



Widok na stacje Niemodlin i tor w kieriunku Szydłowca.



Rozjazd i przejazd, widok w kierunku Sadów (Szydłowa).



Magazyn na stacji w Niemodlinie.



Jeszcze raz przejazd w Niemodlinie.



Przejazd za wsią Sady, widok w kierunku przystanku Sady i dalej Niemodlina. Przystanek Sady znajdował się kilkasem metrów wcześniej



Widok z tego samego przejazdu w kierunku Szydłowa.



I sam przejazd.



Kolejny przejazd, tym razem za wioską 'Grodziec drugi' jakieś 2 km od Szydłowa.



w/w przejazd, widok w kierunku Sadów.



I widok w kierunku Szydłowa.



I to już koniec lini Lipowa Śląska-Szydłów. Wiadukt tuż przed wjazdem do Szydłowa.



Koniec wycieczki, satcja Szydłów.