Otmuchów - wieża wodna



Otmuchów - widok na perony i magazyn w kierunku Nysy



Otmuchów - widok na budynek stacyjny z peronu



Otmuchów - widok na perony w kierunku Paczkowa



Otmuchów - budynek stacyjny od strony miasta, widok od strony Nysy



Otmuchów - budynek stacyjny od strony miasta, widok od strony Paczkowa



Otmuchów - Nastawnia Ot



Otmuchów - panorama stacji od strony Paczkowa



Już na dawym szlaku, jakieś 400 m za Otmuchowem. Z lewej strony widoczna natawnia Ot



Pierwszy przejazd za Otmuchowem we wsi Sarnowice



200 m dalej kolejny tym razem w polu



i kilkaset metrów dalej kolejny dawny przejazd



widok z w/w przejazdu na dawny tor w kierunku Przeworna



i w kierunku Otmuchowa. Niestety tak wygląda większa część dawnej lini :(



gdzieś na kolejnym przejeździe jeszcze przed Maciejowicami, widok w kierunku Przeworna



i widok z tego samego przejazdu w kierunku Otmuchowa



Przed Maciejowicami linia biegnie w wąwozie. Znajdują się tam dość dziwne betonowe 'umocnienia', jednak ze względu na bardzo gęste krzaku i to że poniżej stała dość duża ilość wody, nie dało się tam podejść bliżej a na zdjęciach zrobionych z tego miejsca w którym stoje nie bardzo to widać (widok w kierunku Maciejowic).



To samo miejsce co powyżej tylko widok w kierunku Otmuchowa.



Kolejny przejazd przed Maciejowicami (drzewa widoczne z lewej strony 'nad polem' to miejsce w którym znajduje się wąwóz.



ten sam przejazd, widok w kierunku Maciejowic



i widok na sam przejazd



Stacja Maciejowice, widok od strony wioski



brukowany dojazd do stacji



Maciejowice - tyle pozostało po torach



Panorama stacji od strony Przeworna



Jeszcze jedno ujęcie, z innego miejsca



I jeszcze jedno. Widoczny zachowany wskaźnik W4.



i kolejne



A teraz w drugą strone, widok w kierunku Przeworna



I jeszcze raz w kierunku Otmuchowa



Maciejowice - budynek stacyjny od strony torów, widok od strony Otmuchowa



i kolejna panorama stacji, widok w kierunku Przeworna



Stacja Maciejowice



Pierwszy wiadukt (stalowy) na lini, zaraz za stacją Maciejowice



I to mnie zaskoczyło totalnie. Wadukt, tylko od czego ??



Po wejściu na góre stwierdzam że na drogę jest troche za wąski. Czyżby tory ?? Ale jeśli nawet to raczej wąskie.



Tor(??) w jedną strone prowadzi na nasym z kamienną ścianą przy stacji Maciejowice, widoczną na wcześniejszych zdjęciach.



Ten sam wiadukt z oddali. Widoczny nasyp.



Dalej patrząc wzdłuż nasypu widoczny kolejny wiadukt.



Wchodze na wspomnianą kamienną ściane od drugiej strony. I co widzę, pierwszą na tej lini szyne, jednak żeby było śmieszniej, wąskotorową. A więc jednak ładownia, tylko czego. Postanawiam zbadać gdzie prowadzi ten nasyp.



Jeszcze tylko jedno zdjęci stacji Maciejowice z góry.



Wracam do wiaduktu i udaję się wzdłuż niego. Po około 400 metrach docieram do drogi asfaltowej, gdzie nasyp skręca w prawo i dalej idzie wzdłuż drogi. Po przejechaniu około kilometra dojeżdzam do miejsca w którym po prawej stronie znajduje się plac ładunkowy. Tu ślad po nasypie się urywa. Zaraz obok widac dość wysoki ceglasty komin, więc jakiś zakład tu na pewno był. Tylko jaki. Zaczynam szukać, i po drugiej stronie drogi znajduje 'to'. Czyżby szyb ?? Oraz kilka małych budynków.



A zaraz obok dawny kamieniołom. Tylko że na całej długości nasypu nie było żadnego toru, więc nadal nie mam pewności czy to na pewno była kolejka wąskotorowa. Ale z drugiej strony jeśli nie wąskotorówka, to co ?? Niestety nie mam czasu na zastanawianie się nad tym, więc wracam spowrotem na linie Otmuchów-Przeworno.



Gdzie znajduje chyba najpiękniejszy obieky inżynieryjny na tej trasie.



I widok z drugiej strony.



Widok z wiaduktu tuż przed wsią Starowice nad dawnym torem w kierunku Otmuchowa.



I w kierunku Przeworna.



I sam wiadukt



Kolejny wiadukt za Maciejowicami.



To zdjęcie jest kompletnie OT ale tego w prawie połowie listopada się nie spodziewałem :)



Nasyp lini już za wsią Ogonów. Niestety dawnej stacji Ogonów nie znalazłem. A trzeba jechać dalej bo czas pogania.



Kolejny polny przejazd. Widok w kierunku Otmuchowa.



I widok w kierunku Przeworna.



Niestety ani w Kłodoboku ani w Cieszanowicach nie udało mi się znaleźć nawet miejsca w którym mogły być kiedyś tory. Pozatym czasu coraz mniej, więc jade dalej. Wiadukt między Cieszanowicami a Szklarami, widok w kierunku Cieszanowic.



i w kierunku Szklar Grodkowskich (i mój środek transportu)



I sam wiadukt



Widok z oddali, widoczny nasyp.



Stacji Szlkary Grodkowskie też nie udało mi się znaleźć, tutaj już za Szklarami kolejny wiadukt (w centrum kadru).



I kilkaset metrów dalej kolejny.



Jagielno i Sarby również nie znalezione. To już koniec lini, stacja Przeworno widok od strony miasta



I widok na budynek stacyjny od drugiej strony.



Wieża wodna.



Jedyny pojazd szynowy w okolicy :)



Jeszcze raz wieża wodna



Budynek stacyjny od strony torów



Widok na dawne tory w kierunku Otmuchowa i Grodkowa



I w kierunku Głębokiej Śląskiej



Stacja Przeworno



Tak wyglądają tory na stacji.



Ale żuraw nadal stoi :)



Nawet kozioł oporowy jest już w rozsypce ;(



Przejazd zaraz za stacją w kierunku Głębokiej.



I widok w kierunku stacji.



Przejazd w wiosce Rożnów.



Widok z w/w przejazdu w kierunku Grodkowa.



I w kierunku Przeworna.



I jeszcze raz w kierunku Grodkowa.



Kolejny przejazd we wsi Gałązczyce (Mikołajów ??), widok w kierunku Grodkowa.



I w kierunku Przeworna.



I widok na sam przejazd.



Budynek stacyjny Wojtowice.



Przejazd w Wojtowicach, widok na dawny Przystanek i dalej szlak w kierunku Przeworna.



Ten sam przejazd, widok w kierunku Grodkowa.



I widok na cały przejazd i budynek stacyjny w tle.



Koniec kolejnej lini. Peron stacji Grodków o zmroku.



Wejście do tunelu na peronie, z drugiej strony również zablokowane kratą, bo w dawnym holu mieści się sklep.



Na peronie.



Semafor na peronie.



Pierwsza tablica.



Druga tablica.



I trzecia tablica.



Dworzec w Nysie w nocy.



Dawny dworzec Nysa miasto w nocy.



Perony stacji Nysa w nocy.