Jednostka do peronów wysokich serii EW52


GALERIA - KLIKNIJ ZDJĘCIE ŻEBY WEJŚĆ


Jednostki serii EW52 powstały na bazie uszkodzonych członów przedwojennych jednostek serii E-91. Ponieważ w wyniku działań wojennych w wielu jednostkach tej serii uszkodzone zostały wspólne wózki członów doczepnych i rozrządczych postanowiono z istniejących wagonów skompletować jednostki tak aby w każdym członie były po dwa wózki. Zadania tego podjęły się zakłady Waggonbau-Görlitz w NRD. W latach 1953-54 z ocalałych wagonów zbudowano w sumie 10 jednostek które od tej pory miały układ osi Bo'Bo'+2'+2'. Ponieważ znacząco zmieniła się konstrukcja jednostkom nadano oznaczenie E52 (by odróżnić je od jednostek serii E51, później EW51), a w roku 1959 po zmianie systemu oznaczania taboru EW52. Jednostki serii EW52 (E52) w odróżnieiu od swoich pierwowzorów posiadały wyłącznie przedziały klasy 2. Pracowały one wyłącznie w węźle Warszawskim, a ich macierzystą jednostką była elektrowozownia Warszawa Grochów. Ostatnie jednostki serii EW52 zakończyły służbe pod koniec lat 70-tych XX wieku. Do dnia dzisiejszego nie zachowła się żadna z nich.


Model : EW52
Ilość egzemplarzy : 10
Układ wagonów : s+d+r
Masa w stanie próżnym : 114 t
Masa służbowa : 151.2 t
Moc ciągła : 429 kW
Moc godzinna : 597 kW
Prędkość konstrukcyjna : 120 km/h
Prędkość eksploatacyjna : 100 km/h
Szybkość mocy ciągłej : 50,5 km/h
Szybkość mocy godzinnej : 45 km/h
Średnica kół napędnych : 1000 mm
Średnica kół tocznych : 940 mm
Długość całkowita bez sprzęgów : 59120 mm
Szerokość całkowita : 2880 mm
Wysokość całkowita : 4408 mm
Rozstaw czopów skrętu wagonu silnikowego : 14000 mm
Rozstaw czopów skrętu wagonów sterowniczego i doczepnego : 16300 mm
Rozstaw osi wózków : 2700 mm
Ilość miejsc siedzących : 243(tylko 3 klasa)
Ogólna ilość miejsc : 536
Rok budowy : 1936
Silniki trakcyjne : 4 szt. typ PK-601
Moc godzinna silnika : 151 kW
Moc ciągła silnika : 108 kW
Prąd mocy godzinnej : 112 A
Prąd mocy ciągłej : 80 A
Prędkość obrotowa silnika przy mocy godzinnej : 835 obr/min
Prędkość obrotowa silnika przy mocy ciągłej : 980 obr/min
System zawieszenia silników : tramwajowy "za nos"
Sterowanie : ukrotnione
Napięcie rozrządu : 110 V
Ogrzewanie : elektyryczne
Oświetlenie : elektryczne żarowe