Parowóz osobowy serii Oi1


Oi1-29 Muzeum Kolejnictwa w Warszawie


Model : Oi1
Poprzednie oznaczenie : P6
Lata budowy : 1905-10
Liczba egzemplarzy : na PKP 44, ogółem zbudowano 275 szt.

DANE PAROWOZU

Układ osi : 1-3-0 (oOOO)
Silnik : 2 cylindrowy na parę przegrzaną
Nadciśnienie w kotle : 12 atmosfer
Średnica cylindrów : 540 mm
Skok tłoka : 630 mm
Powierzchnia rusztu : 2.28 m2
Powierzchnia ogrzewalna kotła : 131.58 m2
Powierzchnia przegrzeawcza : 42 m2
Średnica kół napędnych : 1600 mm
Średnica kół tocznych : 1000 mm
Siła pociągowa przyczepna : 9150 kG
Masa w stanie służbowym : 57.1 t
Masa przyczepna : 44.6 t
Największy nacisk osi : 15.2 t
Prędkość maksymalna : 75 km/h

DANE TENDRA

Seria : 16D1
Pojemność skrzyni wodnej : 16 m3
Pojemność skrzyni węglowej : 5 t
Masa w stanie próżnym : 22 t
Masa służbowa : 43 t

DANE PAROWOZU Z TENDREM

Rozstaw osi skrajnych : 14.05 m
Długość całkowita : 17.958 m
Masa służbowa : 100.1 t
System hamulca : Knorra/Westinghouse`a