Parowóz osobowy serii Ok1


GALERIA - KLIKNIJ ŻEBY WEJŚĆ


Model : Ok1
Poprzednie oznaczenie : P8
Lata budowy : 1899-1923
Liczba egzemplarzy : na PKP 255, ogółem zbudowano 3950 szt.

DANE PAROWOZU

Układ osi : 2-3-0 (ooOOO)
Silnik : 2 cylindrowy na parę przegrzaną
Nadciśnienie w kotle : 12 atmosfer
Średnica cylindrów : 575 mm
Skok tłoka : 630 mm
Powierzchnia rusztu : 2.64 m2
Powierzchnia ogrzewalna kotła : 143.25 m2
Powierzchnia przegrzeawcza : 52 m2
Średnica kół napędnych : 1750 mm
Średnica kół tocznych : 1000 mm
Siła pociągowa przyczepna : 10500 kG
Masa w stanie służbowym : 78.2 t
Masa przyczepna : 51.6 t
Największy nacisk osi : 17.7 t
Prędkość maksymalna : 100 km/h

DANE TENDRA

Seria : 22D2
Pojemność skrzyni wodnej : 21.5 m3
Pojemność skrzyni węglowej : 7 t
Masa w stanie próżnym : 23 t
Masa służbowa : 51.5 t

DANE PAROWOZU Z TENDREM

Rozstaw osi skrajnych : 15.5 m
Długość całkowita : 18.59 m
Masa służbowa : 129.7 t
System hamulca : Knorra/Westinghouse`a