Parowóz osobowy serii Ol11


Model : Ol11
Poprzednie oznaczenie : 329
Lata budowy : 1908-09
Liczba egzemplarzy : na PKP 21, ogółem zbudowano 93 szt.

DANE PAROWOZU

Układ osi : 1-3-1 (oOOOo)
Silnik : sprzężony, 2 cylindrowy na parę nasyconą
Nadciśnienie w kotle : 15 atmosfer
Średnica cylindrów : 480/690 mm
Skok tłoka : 720 mm
Powierzchnia rusztu : 3 m2
Powierzchnia ogrzewalna kotła : 152 m2
Średnica kół napędnych : 1575 mm
Średnica kół tocznych : 830 mm
Siła pociągowa przyczepna : 8100 kG
Masa w stanie służbowym : 59.7 t
Masa przyczepna : 43 t
Największy nacisk osi : 14.4 t
Prędkość maksymalna : 80 km/h

DANE TENDRA

Seria : 14C11
Pojemność skrzyni wodnej : 14.2 m3
Pojemność skrzyni węglowej : 7.2 t
Masa w stanie próżnym : 15.3 t
Masa służbowa : 36.5 t

DANE PAROWOZU Z TENDREM

Rozstaw osi skrajnych : 13.845 m
Długość całkowita : 16.916 m
Masa służbowa : 96.2 t
System hamulca : samoczynny Hardyego/Westinghouse`a