Parowóz osobowy serii Ol12


GALERIA - KLIKNIJ ŻEBY WEJŚĆ


Model : Ol12
Poprzednie oznaczenie : 429
Lata budowy : 1909-18
Liczba egzemplarzy : na PKP 46+60, ogółem zbudowano 57+126+196 szt.

DANE PAROWOZU

Układ osi : 1-3-1 (oOOOo)
Silnik : sprzężony, 2 cylindrowy na parę przegrzaną (46 szt.) + 2 cylindrowy na parę przegrzaną (60 szt.)
Nadciśnienie w kotle : 15 atmosfer
Średnica cylindrów : 475/690 mm (46 szt.) + 475 mm (60 szt.)
Skok tłoka : 720 mm
Powierzchnia rusztu : 3 m2
Powierzchnia ogrzewalna kotła : 119.6 m2
Powierzchnia ogrzewalna przegrzewacza : 30 m2
Średnica kół napędnych : 1625 mm
Średnica kół tocznych : 870 mm
Siła pociągowa przyczepna : 8100 kG (46 szt.) + 8600 kG (60 szt.)
Masa w stanie służbowym : 61.2 t
Masa przyczepna : 43 t
Największy nacisk osi : 14.4 t
Prędkość maksymalna : 80 km/h

DANE TENDRA

Seria : 16C11
Pojemność skrzyni wodnej : 16 m3
Pojemność skrzyni węglowej : 6 t
Masa w stanie próżnym : 17 t
Masa służbowa : 39 t

DANE PAROWOZU Z TENDREM

Rozstaw osi skrajnych : 13.845 m
Długość całkowita : 16.945 m
Masa służbowa : 100.2 t
System hamulca : samoczynny Hardyego/Westinghouse`a