Parowóz pospieszny serii Pd1


Model : Pd1
Poprzednie oznaczenie : S3
Lata budowy : 1892-1905
Liczba egzemplarzy : 89 na PKP, ogółem zbudowano 1118 szt.

DANE PAROWOZU

Układ osi : 2-2-0 (ooOO)
Silnik : sprzężony, 2 cylindrowy na parę nasyconą
Nadciśnienie w kotle : 12 atmosfer
Średnica cylindrów : 460/680 mm
Skok tłoka : 600 mm
Powierzchnia rusztu : 2.27 m2
Powierzchnia ogrzewalna kotła : 117.7 2
Średnica kół napędnych : 1980 mm
Średnica kół tocznych : 1000 mm
Siła pociągowa przyczepna : 5650 kG
Masa w stanie służbowym : 50.3 t
Masa przyczepna : 30 t
Największy nacisk osi : 15.1 t
Prędkość maksymalna : 100 km/h

DANE TENDRA

Seria : 22D1
Pojemność skrzyni wodnej : 21.5 m3
Pojemność skrzyni węglowej : 5 t
Masa w stanie próżnym : 22.9 t
Masa służbowa : 49.4 t

DANE PAROWOZU Z TENDREM

Rozstaw osi skrajnych : 17.615 m
Długość całkowita : 17.610 m
Masa służbowa : 99.8 t
System hamulca : Westinhouse`a/Knorra