Parowóz pospieszny serii Pd2


Model : Pd2
Poprzednie oznaczenie : S4
Lata budowy : 1906
Liczba egzemplarzy : 6 na PKP, ogółem zbudowano 104 szt.

DANE PAROWOZU

Układ osi : 2-2-0 (ooOO)
Silnik : 2 cylindrowy na parę przegrzaną
Nadciśnienie w kotle : 12 atmosfer
Średnica cylindrów : 540 mm
Skok tłoka : 600 mm
Powierzchnia rusztu : 2.27 m2
Powierzchnia ogrzewalna kotła : 104.5 2
Powierzchnia przegrzewacza : 33.9 2
Średnica kół napędnych : 1980 mm
Średnica kół tocznych : 1000 mm
Siła pociągowa przyczepna : 6400 kG
Masa w stanie służbowym : 55.2 t
Masa przyczepna : 31.9 t
Największy nacisk osi : 16 t
Prędkość maksymalna : 100 km/h

DANE TENDRA

Seria : 16D1
Pojemność skrzyni wodnej : 16 m3
Pojemność skrzyni węglowej : 5 t
Masa w stanie próżnym : 22 t
Masa służbowa : 43 t

DANE PAROWOZU Z TENDREM

Rozstaw osi skrajnych : 15 m
Długość całkowita : 18.11 m
Masa służbowa : 98.2 t
System hamulca : Westinhouse`a/Knorra