Parowóz pospieszny serii Pd5


Model : Pd5
Poprzednie oznaczenie : S6
Lata budowy : 1906
Liczba egzemplarzy : 79 na PKP, ogółem zbudowano 584 szt.

DANE PAROWOZU

Układ osi : 2-2-0 (ooOO)
Silnik : 2 cylindrowy na parę przegrzaną
Nadciśnienie w kotle : 12 atmosfer
Średnica cylindrów : 550 mm
Skok tłoka : 630 mm
Powierzchnia rusztu : 2.29 m2
Powierzchnia ogrzewalna kotła : 137 2
Powierzchnia przegrzewacza : 40.3 2
Średnica kół napędnych : 2100 mm
Średnica kół tocznych : 1000 mm
Siła pociągowa przyczepna : 6900 kG
Masa w stanie służbowym : 60.6 t
Masa przyczepna : 34.5 t
Największy nacisk osi : 17.3 t
Prędkość maksymalna : 110 km/h

DANE TENDRA

Seria : 22D1
Pojemność skrzyni wodnej : 21.5 m3
Pojemność skrzyni węglowej : 5 t
Masa w stanie próżnym : 22.9 t
Masa służbowa : 49.4 t

DANE PAROWOZU Z TENDREM

Rozstaw osi skrajnych : 15.265 m
Długość całkowita : 18.34 m
Masa służbowa : 110 t
System hamulca : Westinhouse`a/Knorra