Parowóz pospieszny serii Pf1


Model : Pf1
Poprzednie oznaczenie : S7
Lata budowy : 1906-14
Liczba egzemplarzy : na PKP 7, ogółem zbudowano 158 szt.

DANE PAROWOZU

Układ osi : 2-2-1 (ooOOo)
Silnik : sprzężony, 4 cylindrowy na parę nasyconą
Nadciśnienie w kotle : 14 atmosfer
Średnica cylindrów : 360/560 mm
Skok tłoka : 600 mm
Powierzchnia rusztu : 2.71 m2
Powierzchnia ogrzewalna kotła : 162.9 2
Średnica kół napędnych : 1980 mm
Średnica kół tocznych : 1000/1250 mm
Siła pociągowa przyczepna : 6400 kG
Masa w stanie służbowym : 62.8 t
Masa przyczepna : 30.3 t
Największy nacisk osi : 15 t
Prędkość maksymalna : 110 km/h

DANE TENDRA

Seria : 22D1
Pojemność skrzyni wodnej : 21.5 m3
Pojemność skrzyni węglowej : 5 t
Masa w stanie próżnym : 22.9 t
Masa służbowa : 49.4 t

DANE PAROWOZU Z TENDREM

Rozstaw osi skrajnych : 15.5 m
Długość całkowita : 18.405 m
Masa służbowa : 112.2 t
System hamulca : Westinhouse`a/Knorra