Parowóz pospieszny serii Pk1


Model : Pk1
Poprzednie oznaczenie : S10
Lata budowy : 1911-13
Liczba egzemplarzy : 31 na PKP, ogółem zbudowano 205 szt.

DANE PAROWOZU

Układ osi : 2-3-0 (ooOOO)
Silnik : 4 cylindrowy na parę przegrzaną
Nadciśnienie w kotle : 14 atmosfer
Średnica cylindrów : 430 mm
Skok tłoka : 630 mm
Powierzchnia rusztu : 2.82 m2
Powierzchnia ogrzewalna kotła : 153.09 2
Powierzchnia przegrzewacza : 61.5 2
Średnica kół napędnych : 1980 mm
Średnica kół tocznych : 1000 mm
Siła pociągowa przyczepna : 11400 kG
Masa w stanie służbowym : 77.5 t
Masa przyczepna : 51.7 t
Największy nacisk osi : 17.4 t
Prędkość maksymalna : 110 km/h

DANE TENDRA

Seria : 22D1
Pojemność skrzyni wodnej : 21.5 m3
Pojemność skrzyni węglowej : 7 t
Masa w stanie próżnym : 21.3 t
Masa służbowa : 49.8 t

DANE PAROWOZU Z TENDREM

Rozstaw osi skrajnych : 16.465 m
Długość całkowita : 19.39 m
Masa służbowa : 127.3 t
System hamulca : Westinhouse`a/Knorra