Parowóz pospieszny serii Pm1


Model : Pm1
Poprzednie oznaczenie : prawdopodobnie BR 01
Lata budowy : 1925-37
Liczba egzemplarzy : 1 na PKP, ogółem zbudowano 131 szt.

DANE PAROWOZU

Układ osi : 2-3-1 (ooOOOo)
Silnik : 2 cylindrowy na parę przegrzaną
Nadciśnienie w kotle : 16 atmosfer
Średnica cylindrów : 600 mm
Skok tłoka : 660 mm
Powierzchnia rusztu : 4.41 m2
Powierzchnia ogrzewalna kotła : 247.25 2
Powierzchnia przegrzewacza : 85 2
Średnica kół napędnych : 2000 mm
Średnica kół tocznych : 800/1250 mm
Masa w stanie służbowym : 108.9 t
Masa przyczepna : 59.2 t
Największy nacisk osi : 20.2 t
Prędkość maksymalna : 130 km/h

DANE TENDRA

Seria : 32D2
Pojemność skrzyni wodnej : 32 m3
Pojemność skrzyni węglowej : 10 t
Masa w stanie próżnym : 33.5 t
Masa służbowa : 75.5 t

DANE PAROWOZU Z TENDREM

Rozstaw osi skrajnych : 20.32 m
Długość całkowita : 23.94 m
Masa służbowa : 184.4 t
System hamulca : Knorra