Parowóz pospieszny serii Pm3


Pm3-3 Muzeum Kolejnictwa w Warszawie


Model : Pm3
Poprzednie oznaczenie : BR 0310
Lata budowy : 1939-41
Liczba egzemplarzy : 10 na PKP, ogółem zbudowano 60 szt.

DANE PAROWOZU

Układ osi : 2-3-1 (ooOOOo)
Silnik : 3 cylindrowy na parę przegrzaną
Nadciśnienie w kotle : 16 atmosfer
Średnica cylindrów : 470 mm
Skok tłoka : 660 mm
Powierzchnia rusztu : 3.9 m2
Powierzchnia ogrzewalna kotła : 200.02 2
Powierzchnia przegrzewacza : 71.5 2
Średnica kół napędnych : 2000 mm
Średnica kół tocznych : 800/1250 mm
Siła pociągowa przyczepna : 11400 kG
Masa w stanie służbowym : 103.2 t
Masa przyczepna : 55.2 t
Największy nacisk osi : 18.4 t
Prędkość maksymalna : 130 km/h

DANE TENDRA

Seria : 32D3
Pojemność skrzyni wodnej : 32 m3
Pojemność skrzyni węglowej : 10 t
Masa w stanie próżnym : 31.9 t
Masa służbowa : 73.9 t

DANE PAROWOZU Z TENDREM

Rozstaw osi skrajnych : 20.225 m
Długość całkowita : 23.905 m
Masa służbowa : 178.7 t
System hamulca : Knorra