Parowóz pospieszny serii Pn11


Model : Pn11
Poprzednie oznaczenie : 210
Lata budowy : 1910
Liczba egzemplarzy : 9 na PKP, ogółem zbudowano 11 szt.

DANE PAROWOZU

Układ osi : 1-3-2 (oOOOoo)
Silnik : sprzężony, 4 cylindrowy na parę przegrzaną
Nadciśnienie w kotle : 15 atmosfer
Średnica cylindrów : 390/660 mm
Skok tłoka : 720 mm
Powierzchnia rusztu : 4.62 m2
Powierzchnia ogrzewalna kotła : 201.7 2
Powierzchnia przegrzewacza : 62.9 2
Średnica kół napędnych : 2100 mm
Średnica kół tocznych : 995 mm
Siła pociągowa przyczepna : 9300 kG
Masa w stanie służbowym : 83.8 t
Masa przyczepna : 43.8 t
Największy nacisk osi : 14.6 t
Prędkość maksymalna : 100 km/h

DANE TENDRA

Seria : 21D11
Pojemność skrzyni wodnej : 21 m3
Pojemność skrzyni węglowej : 9 t
Masa w stanie próżnym : 22.2 t
Masa służbowa : 50 t

DANE PAROWOZU Z TENDREM

Rozstaw osi skrajnych : 18236 m
Długość całkowita : 21.538 m
Masa służbowa : 133.8 t
System hamulca : Westinhouse`a/samoczynny Hardyego