Lokomotywa przemysłowa serii 401Da


GALERIA - KLIKNIJ ZDJĘCIE ŻEBY WEJŚĆ


Model : 401Da
Producent : Fablok Chrzanów 1971-78
Ilość zbudowanych egzemplarzy : 500

Oznaczenie PKP : SM32 (401Da o numerze fabrycznym 9116 pracuje na PKP LHS oznaczona jako SM32-001)

Układ osi : C
Moc : 350 KM = 260 kW
Rodzaj przekładni : elektryczna
Masa w stanie służbowym : 40.5 t
Masa w stanie próżnym : 38.216 t
Maksymalny nacisk osi : 13.5 t
Prędkość maksymalna : 60 km/h
Maksymalna siła pociągowa : 11300 kG
Siła pociągowa przy prędkości ciągłej : 5500 kG
Najmniejszy promień łuku toru : 80 m
Rozstaw osi skrajnych : 4.4 m
Średnica kół napędnych : 1.1 m
Długość ze zderzakami : 10.14 m
Szerokość maksymalna : 3.19 m
Wysokość maksymalna : 4.078 m
Typ silnika spalinowego : 12V1416A (na licencji Henschel)
Parametry silnika spalinowego : 350 KM przy 1500 obr./min.
Średnie zużycie paliwa : 165 g/KM*h
Średnie zużycie oleju : 0.9-1.5 g/KM*h
Smarowanie : obiegowe
Chłodzenie : wodne wymuszone (obieg zamknięty)
Typ hamulca : pneumatyczny Oerlikona
Rozruch silnika : z akumulatorów
Typ prądnicy głównej : LSPb-493
Typ silników trakcyjnych : 2 sztuki LSa-430
Połączenie silników trakcyjnych : równoległe
Przełożenie przekładni trakcyjnej : 75:17 = 4.41
Napięcie pomocnicze : 110 V
Wydajność sprężarki hamulcowej : 52-55 m3/h
Rok wykonania kostrukcji : 1968