Lokomotywa manewrowa serii SM25


SM25-002 (Muzeum Kolejnictwa Warszawa)


Model : SM25
Producent : Fablok Chrzanów 1961-63
Oznaczenie fabryczne : 9D350
Układ osi : C (0-3-0)
Rodzaj przekładni : hydrauliczna
Masa służbowa : 37.4 t
Masa w stanie próżnym : 35.2 t
Prędkość maksymalna na przetoku : 30 km/h
Prędkość maksymalna na szlaku : 60 km/h
Prędkość ciągła na przetoku : 7 km/h
Prędkość ciągła na szlaku : 14 km/h
Największa siła pociągowa rozruchu na przetoku : 13350 kG
Największa siła pociągowa rozruchu na szlaku : 6675 kG
Największa siła pociągowa ciągła na przetoku : 7900 kG
Największa siła pociągowa ciągła na szlaku : 5250 kG
Najmniejszy promień łuku : 80 m
Rozstaw osi skrajnych : 4200 mm
Średnica kół napędnych : 1100 mm
Długość ze zderzakami : 8644 mm
Największa szerokość : 3150 mm
Największa wysokość : 4139 mm
Typ i parametry silnika : Wola 1DVSa/31-350, 12 cylindrowy, 4 suwowy, bez doładowania
Moc silnika : 350 KM = 275 kW
Nominalna prędkość obrotowa silnika : 1500 obr./min.
Szacunkowe zużycie paliwa : 170 g/KMh
Szacunkowe zużycie smaru : 6-8 g/KMh
Zapas paliwa : 920 kg
Smarowanie : obiegowe
Chłodzenie : wodne z wymiennikami ciepła
Rozruch : elektryczny
Hamulec : Oerlikona i ręczny
Wydajność sprężarki hamulcowej : 1300 l/min.
Typ przekładni : L26/StY firmy Voith, wał ślepy BM/ST2 firmy Voith, sterowanie przekładni elektropneumatyczne