Lokomotywa pasażerska serii SP45-500


Model : SP45-500
Oznaczenie fabryczne : 301Da
Liczba wyprodukowanych egzemplarzy : 1
Producent : HCP Poznań 1968
Moc lokomotywy : 1700 KM = 1250 kW
Nacisk osi na tor : 17 t
Skrajnia : UIC-500
Masa służbowa : 102 t
Masa w stanie próżnym : 94.1 t
Prędkość maksymalna : 120 km/h
Prędkość ciągła : 26 km/h
Największa siła pociągowa przy rozruchu : 30800 kG
Siła pociągowa ciągła : 13450 kG
Najmniejszy promień łuku : 100 m
Rozstaw osi skrajnych : 14.05 m
Rozstaw osi skrętnych : 10.4 m
Rozstaw osi wózka : niesymetryczny, 1.8 i 2.1 m
Średnica kół : 1100 mm
Długość lokomotywy ze zderzakami : 18.99 m
Szerokośc lokomotywy : 2.904 m
Wysokość lokomotywy : 4.295 m
Silnik spalinowy : FIAT 211SSF, 12 cylindrowy o układzie V, czterosuwowy, wysokoprężny, z doładowaniem, 1500 obr./min.
Zużycie paliwa : 165 g/KM*h
Zużycie smaru : 3.6 g/KM*h
Zapas paliwa : 2900 kg = 3200 l
Smarowanie silnika : ciśnieniowe
Chłodzenie silnika : dwuobiegowe w układach otwartych
Generator pary : VAPOR typ OK-4616
Hamulec powietrzny zespolony : Oerlikona z zaworem rozrządczym typu Lstl-1
Cylindry hamulcowe : 4 cylindry poziome 9" na każdy wózek
Rozruch silnika spalinowego : elektryczny z akumulatorów
Połączenie silników trakcyjnych : równoległe
Przełożenie przekładni głównej : 1:3.368
Sterownie : ukrotnione 2 lokomotywami
Napięcie rozrządu : 110 V prądu stałego
Wydajność sprężarki hamulcowej : 3.4 m3
Resorowanie : 2 stopniowe (sprężyny+resory piórowe)
Sprzęg : śrubowy
Akumulatory : typ 6SE, 170 Ah, 96 V