Lokomotywa pasażerska serii SP45


GALERIA - KLIKNIJ ZDJĘCIE ŻEBY WEJŚĆ


Model : SP45
Producent : HCP Poznań 1970-76(SP45-001...265) + HCP Poznań 1968 (SP45-500)
Oznaczenie fabryczne : 301Db (SP45-001...265), 301Da (SP45-500)
Układ osi : Co'Co'
Moc lokomotywy : 1700 KM = 1250 kW
Masa w stanie próżnym : 94.1 t
Masa służbowa : 102 t
Prędkość maksymalna : 120 km/h
Prędkość ciągła : 24.8 km/h
Największa siła pociągowa przy rozruchu : 32600 kg
Siła pociągowa ciągła : 13350 kg
Najmniejszy promień łuku : 100 m
Rozstaw osi skrajnych : 14.05 m
Rozstaw osi skrętnych : 10.4 m
Rozstaw osi wózka : 1.8 i 2.1 m
Średnica koła : 1100 mm
Długość ze zderzakami : 18.99 m
Szerokość : 2.904 m
Wysokość : 4.238 m
Typ silnika spalinowego FIAT 2112SSF
Parametry silnika spalinowego : 12 cylindrowy, czterosuwowy o układzie V,
z doładowaniem, 1500 obr./min.
Zużycie paliwa : 168 g/KM*h
Zużycie smaru : 3.6 kg/h
Zapas paliwa : 2900 kg = 3200 l
Smarowanie silnika : ciśnieniowe
Chłodzenie silnika : dwuobiegowe w obiegach otwartych
Ogrzewanie składu pociągu : generator pary VAPOR OK-4616, zapas wody 3000 kg
Typ hamulca zespolonego : Oerlikona
Cylindry hamulcowe : 4 cylindry poziome 9" na wózek
Rozruch silnika spalinowego : elektryczny z akumulatorów
Połączenie silników trakcyjnych : równoległe
Przekładnia : 3,368
Sterowanie : ukrotnione 2 lokomotywami
Napięcie rozrządu : 110 v
Wydajność sprężarki hamulcowej : 3.4 m3